این نمایشگاه هرساله در ماه سبتامبر در شهر چیبا ژاپن و توسط انجمن عرضه کنندگان سرگرمیهای کامپیوتری برگزار میشود.
هدف اصلی این نمایشگاه رونمایی از بازیهای ژاپنی است، اما بسياري از تولید کنندگان بازی در سطح بینالمللی در این نمایشگاه برای رونمایی از تولیدات خود استفاده میکنند.
توکیو گیم شو برای اولین بار در سال 1996 برگزار شد. همچنین این نمایشگاه از سال 96 تا سال 2002 به صورت دوسالانه برگزار ميگرديد.
از نکات جالب این نمایشگاه تعداد حضور تماشاگران و علاقمندان است که طبق آمار گرفته شده در سال 2011 حدود 200 هزار نفر و درسال 2013 270 هزار نفر در این نمایشگاه حضور داشتند.
توکیو گیم شو از 11 نمایشگاه تشکیل میشود که به شرح زیر است:
- محل اصلي نمايشگاه: General Exhibition
این محل اصلی برگزاری نمایشگاه است به طوری که اکثر جمعیت در این مکان حضور پیدا میکنند. همچنین در این مکان منتشرکندگان بازی تولیدات خود را معرفی میکنند.
- Game Device
در این محفل لوازم جانبی کامپیوتری و کنسولهای بازی وجود دارد.
- Asia New Stars
این نمایشگاه در سال 2012 معرفی شد و فقط مربوط به تولیدات بازیهای آسیایی است.
- Merchandise Sales
این قسمت طراحی شده برای برسی فروش صنعت گیم.
- Smartphone & social games
این نمایشگاه تمرکز بر بازیهای طراحی شده بر روی اسمارت فونها دارد.
- Personal computing
در این قسمت به تولیدات کامپیوتری مخصوص ژاپن توجه می شود.
- Children
دراین بخش بازیهایی رونمایی میشود که مناسب کودکان و نوجوانان است.
- Game school
در این قسمت اطلاعاتی ار کالج و دانشگاههایی که به تدریس طراحی گیم میپردازند داده میشود.
- Sales
در این سالن خرید و فروش تولیدات بازی بین کمپانیها و مصرف کنندگان صورت میگیرد.
- Cosplay
در سالن بیشتر بر روی لباسها و اکشن فیگورهای شخصیت معروف بازیهای کامپیوتری صورت میگیرد.
- Business solutions
در این قسمت بر روی تجارت بر تولیدات گیم بحث میشود که برای عموم نیست.
- Cloud/data center pavilion
این قسمت نگاهی دارد بر روی بهبود بخشیدن بر محیطهای کامپیوتری.
نظر شما